fredag 15 juni 2012

Enklaste Knäckbrödet Ever!

  
Vara bara tvungen att testa det här knäckebrödet, det var barnsligt enkelt att tillaga och himla gott! Det skulle inte vara nåt salt i deg, men det tyckte jag lät så konstigt så jag tillsatte en tesked, men då var jag lite försiktigare med flingsaltet uppe på. Det hade nog räckt med flingsaltet, men det funkar.

Knäckebröd 

2 dl majsmjöl
1 dl solrosfrö
1 dl sesamfrö
0.5 dl linfrö
0.5 dl rapsolja
2 dl kokande vatten
(max 0.5 tsk salt, om man vill)

Flingsalt

Blanda all torra ingredienser. Slå över det kokande vattnet, tillsammans med oljan. Rör om. Tryck ut smeten på ett bakplåtspapper. Skär rutor(eller låt bli och bryt bitar sen istället). Strö över flingsalt. Grädda i 150 grader i ca 60 minuter.


1 kommentar:

  1. Oj! det där låter verkligen enkelt! Jag blir så sugen på att prova dina recept, men jag har ju inte hemma så mycket ingredienser. Jag får börja skriva en lista och sedan köpa hem allt. det kommer säkert regniga dagar då det passar att vara inne och baka = )

    Kram, Lisa

    SvaraRadera