måndag 11 juni 2012

Mera recept...

Hittade en massa bilder på bakverk som jag glömt att jag bakat i vinter, så jag tänkte att jag kanske skulle börja lägga ut lite recept. Först ut är ett recept, på kladdkakemuffins, som jag fått av min faster. Jag brukar variera med olika sorters smaksatt choklad, min favorit är nog mintcrisp eller apelsinchoklad, men den här gången blev det med Marabou Black, choklad med lakrits. Gillar lakrits, men den här chokladkakan var ingen höjdare, kunde lika gärna ha tagit ren mjölkchoklad och toppat med lakritsströssel. 

Sega Chokladmuffins 

2 ägg
3 dl socker
1.5 dl vetemjöl
4 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
1 krm salt
100 g smör

Smält smöret. Vispa ihop ägg och socker, rör sen ner övriga ingredienser, inklusive smöret. Fyll muffinsformar eller aluminiumformar till hälften. Grädda i 225 grader i ca 10 minuter. Direkt efter du tagit ut plåten, lägger du en valfri chokladruta på varje muffins, låt smälta och bred sedan ut chokladen lite grand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar