torsdag 25 februari 2010

Kokböcker, me like!


Har fyndat på Tradera igen! När andra köper handväskor, skor eller smycken så köper jag kok/bakböcker! Kan inte riktigt förklara varför, blir bara lite lycklig när jag får hem en ny kokbok. Det började i alla fall när jag bodde i USA och skulle åka hem. Hade ju fått mersmak för lite annan mat än den man åt hemma, kände att jag måste ha med mig några kokböcker hem. Och sen var det kört, började leta kokböcker överallt, från början var det bara kokböcker som gällde, men sen utbildade jag mig till bagare/konditor och då blev det viktigare med bakböcker! Men idag har jag fått hem en kokbok alla fall, Det Franska Köket av Joanne Harris & Fran Warde, och den får verkligen en att längta tillbaks till Frankrike, suck...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar