torsdag 23 december 2010

Mera toblerone

Ville göra en tryffel på min Toblerone Dark som jag fick för någon vecka sen. Men blev lite lat och bestämde mig i stället för att häll upp i formar. Men jag tänkte väl inte riktigt till när jag gjorde det, skulle ha penslat formarna med choklad först, det funkar inte att ha ganache i ischokladformar! Men nu vet jag ju det! Goda blev dem i alla fall, även om dem är svåra att få ut ur formarna.

Tobleroneganache

100 g Toblerone Dark
1 dl grädde
ca 3 g smör
1 msk Disaronno(f d Amaretto)

Pensla ischokladformar med choklad. Hacka Toblerone. Koka upp grädden och slå över Tobleronen. Låt stå en kort stund innan du rör om. Tillsätt smör och Disaronno. Häll ganachen i dem chokladpenslade formarna. Låt stelna.

1 kommentar:

  1. Åååhhh... Är nog hur smaskiga som helst! Tror jag ska lägga ut ett recept själv, på smask som jag gjorde till jul (och kan äta).

    SvaraRadera